Fonètica clínica


Publicacions

Rello, L., Baeza-Yates, R., i Llisterri, J. (2017). A resource of errors written in Spanish by people with dyslexia and its linguistic, phonetic and visual analysis. Language Resources and Evaluation, 51(2), 379–408. https://doi.org/10.1007/s10579-015-9329-0

Rello, L., Baeza-Yates, R., i Llisterri, J. (2014). DysList: An annotated resource of dyslexic errors. A N. Calzolari, K. Choukri, T. Declerck, H. Loftsson, B. Maegaard, J. Mariani, A. Moreno, J. Odijk i S. Piperidis (Ed.), Proceedings of the Ninth International Conference on Language Resources and Evaluation (LREC’14) (p. 1289–1296). European Language Resources Association (ELRA). http://www.lrec-conf.org/proceedings/lrec2014/summaries/612.html

Rello, L., i Llisterri, J. (2012). There are phonetic patterns in vowel substitution errors in texts written by persons with dyslexia. A 21st Annual World Congress on Learning Disabilities. Learning disabilities: Present and future (LDW 2012) (p. 327–338). Ediciones de la Universidad de Oviedo. http://liceu. uab.cat/~joaquim/publicacions/Rello_Llisterri_Phonetic_Patterns_Dyslexia_12.pdf

Llisterri, J. (2005). Editorial convidado II. Revista CEFAC, 7(4). https://joaquimllisterri.cat/publicacions/Llisterri_05_Fonetica_Clinica.pdf

Widex Audífonos. (1993). Audiometría vocal. Prueba de intelibigilidad. Discriminación acústica. Confusión consonántica. Listas elaboradas por el Departamento de Filología Española de la UAB – J. M. Garrido y J. Llisterri. Medida del poder separador temporal Test Leman-Renard. Elaborado por el Dr. Leman y X. Renard. Locutor: J. Royo [CD]. Widex Audífonos.

Borragán, A., Llisterri, J., i Poch, D. (1990). Feed-back visual: Corrección de trastornos articulatorios mediante imagen en video-tape. A Ponencias y comunicaciones del 16 Congreso Nacional de AELFA. Salamanca, 27-30 de junio de 1990 (p. 330–336). Ministerio de Asuntos Sociales, Instituto Nacional de Servicios Sociales (INSERSO).

Presentacions en congressos

Borragán, A., Llisterri, J., i Poch, D. (1990, 19-21 de juliol). Visualización de las características articulatorias y acústicas de los alófonos del español [Comunicació]. VI Congreso Internacional ICEPACS (International Collegium of Experimental Phoniatrics and Communication Sciences), Valladolid, España.

Docència

Lingüística aplicada a les patologies del llenguatge

(2022-2023) (2021-2022) (2020-2021) (2019-2020) (2018-2019) (2017-2018) (2016-2017) (2015-2016) (2014-2015) (2013-2014) (2012-2013)

«Lingüística aplicada a les patologies del llenguatge» és una assignatura de primer curs que s’imparteix en el grau en Logopèdia a la Facultat de Psicologia de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Fonètica aplicada a les patologies de la parla

(2016-2017) (2015-2016) (2014-2015) (2013-2014) (2011-2012)

«Fonètica aplicada a les patologies de la parla» és una assignatura optativa de quart curs que es va impartir en el grau en Logopèdia a la Facultat de Psicologia de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Lingüística Aplicada II: Les aplicacions de la fonètica

(2004-2005)

«Lingüística Aplicada II: Les aplicacions de la fonètica» és una assignatura optativa de tercer o quart curs que es va impartir en els graus en Filologia a la Facultat de Filosofia i Lletres de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Lingüística Aplicada I: Les aplicacions de la fonètica

(2002-2003) (2000-2001) (1993-1994)

«Lingüística Aplicada I: Les aplicacions de la fonètica» és una assignatura optativa de tercer o quart curs que es va impartir en els graus en Filologia a la Facultat de Filosofia i Lletres de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Lingüística I, Lingüística II

(2001-2002)

«Lingüística I» i «Lingüística II» es van impartir com a part del Curs de Postgrau «Especialista en Pertorbaciones del Llenguatge i de l’Audició» a la Facultat de Psicologia de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Cursos, seminaris, tallers i conferències

Fonética y patologías del habla [Curs. En col.laboració amb Dolors Poch]. (1991, 12–13 d’abril). Curso de Posgrado de Especialización en Perturbaciones del Lenguaje y de la Audición (Logopedia), Santander, Espanya. Instituto de Ciencias de la Educación, Universidad de Cantabria.

Phonetic description of dysarthria [Curs. En col.laboració amb Dolors Poch i Josep M. Vendrell]. (1990, 12–13 de setembre). 4th European Course in Language Pathology, Sant Cugat del Vallès, Espanya.

Fundamentos teóricos; Fonética aplicada a las lenguas castellana y catalana [Curs. En col.laboració amb Julio Murillo i Dolors Poch]. (1988, 27 de juny – 8 de juliol). Curso Superior de Especialización en la Metodología Verbo-tonal, Bellaterra, Barcelona, Espanya. Direcció General d’Universitats, Generalitat de Catalunya, Institut de Ciències de l’Educació, Universitat Autònoma de Barcelona, Laboratori de Fonètica, Universitat Autònoma de Barcelona i Associació Catalana d’Especialistes en Audició i Llenguatge.

Audició i parla; Educació auditiva i pròtesi [Taller. En col.laboració amb Joan Hostau]. (1986, 10–12 de desembre). 1es Jornades de Treball sobre Educació del Nen Sord, Barcelona, Espanya. Centre Municipal Fonoaudiològic.

Utilización de un Laboratorio de Fonética en patología del lenguaje [Curs. En col.laboració amb Dolors Poch]. (1986, febrer–abril), Bellaterra, Barcelona, Espanya. Laboratori de Fonètica, Universitat Autònoma de Barcelona i Institut de Ciències de l’Educació, Universitat Autònoma de Barcelona.

Direcció de tesis i de projectes de recerca

Gibert, A., i Vallellano, S. (2022). Caracterització experimental dels factors temporals en la parla de pacients amb afàsia progressiva primària [Treball de Fi de Grau inèdit]. Universitat Autònoma de Barcelona.

Atero, N. (2021). Les pauses en la parla espontània de pacients castellanoparlants amb Alzheimer [Treball de Fi de Grau inèdit]. Universitat Autònoma de Barcelona.

Capel, I. (2020). Avaluació perceptiva de la fluïdesa en un pacient amb afàsia [Treball de Fi de Grau inèdit]. Universitat Autònoma de Barcelona.

Ramírez Abella, R. M. (2019). Les pauses en la parla espontània d’un pacient castellanoparlant amb afàsia [Treball de Fi de Grau inèdit]. Universitat Autónoma de Barcelona.

Comitès científics

Membre del Consell de Redacció. (2012–2014). Distúrbios da Comunicação. Pontifícia Universidade Católica de São Paulo. https://revistas.pucsp.br/index.php/dic/index

Membre del Comitè Assessor. (2006–2011). Revista de Neuropsicología. Asociación Mexicana de Neuropsicología.


Fonètica clínica
Joaquim Llisterri, Departament de Filologia Espanyola, Universitat Autònoma de Barcelona

La pàgina va ser modificada per darrera vegada el